Akademia First Time Menadżer

Awans na stanowisko menadżera wymaga zmiany sposobu myślenia z indywidualnej realizacji zadań na wspólne osiąganie celów przez cały zespół. Celem Akademii jest wyposażenie świeżych menadżerów w niezbędne narzędzia do pracy z zespołem jak i również praca nad własną postawą i samorozwojem.

W Akademii First Time Menadżer otrzymasz

W Akademii First Time Menadżer zostaną poruszone takie tematy jak:

Komunikacja w organizacji

Skuteczne delegowanie i rozliczanie

Feedback jako narzędzie do rozwoju z elementami feedforward

Prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami

Budowanie zaangażowania w zespole

Opinie uczestników FTM

Szczegółowa agenda warsztatów.

Zakres tematyczny, korzyści, wykorzystane narzędzia.

Jak coś nie działa w firmie, to zazwyczaj jest to komunikacja. Umiejętność sprawnego komunikowania się jest podstawą wszystkich działań i procesów w firmie. Od niej warto zacząć budowanie pakietu kompetencji menadżerskich. Brak tej umiejętności powoduje kłopoty w zarządzaniu zespołem i sprawnej realizacji funkcji menadżera.

Zakres tematyczny:

  • Różnice pokoleniowe w komunikacji
  • Rola komunikacji w organizacji
  • Pułapki komunikacyjne a jakość wykonywania zadań
  • Proaktywność w wykorzystaniu różnych form komunikacyjnych
  • Wpływ komunikacji na efektywność działań w przewodzeniu zmianie

 

Korzyści:

  • Dowiesz się, co jest ważne, aby komunikacja była skuteczna
  • Poznasz preferencje komunikacyjne różnych pokoleń i dowiesz się, jak je włączyć do stosowania
  • Dowiesz się, z jakimi barierami i błędami mamy do czynienia w komunikacji, a także jak sobie z nimi poradzić
  • Poznasz kluczowe czynniki skuteczności przekazu
  • Zrozumiesz zagadnienie dwukierunkowości komunikacji
  • Poznasz filary postawy komunikacyjnej

 

Narzędzia:

  • Metoda pracy z barierami komunikacyjnymi
  • Metoda na skuteczność przekazu
  • 4 filary postawy komunikacyjnej
  • Refleksja, wnioski, dyskusja
  • Pytania coachingowe

Delegowanie, to jedna z podstawowych kompetencji menadżera, a równocześnie jedna z trudniejszych. Z jednej strony menadżer często ma bardzo dużo obowiązków, a z drugiej strony nie potrafi się nimi podzielić. Umiejętne przekazywanie zadań, uprawnień oraz odpowiedzialności pozwala na lepszą organizację pracy całego zespołu, a także na rozwój pracowników. Niewłaściwe wykorzystywanie delegowania prowadzi do spadku efektywności oraz motywacji. Samo przekazywanie zadań jednak nie prowadzi do ich wykonania. Konieczne jest włączenie do tego monitorowania ich realizacji.

Zakres tematyczny:

  • Skuteczne delegowanie
  • Korzyści dla menadżera i pracownika
  • Metody i narzędzia do przydzielania zadań
  • Monitorowanie i rozliczanie zadań

 

Korzyści:

  • Przyjrzysz się problemom delegowania
  • Poznasz korzyści z niego wynikające
  • Dowiesz się, jak ocenić które zadania można delegować, kiedy i komu
  • Poznasz narzędzia do delegowania
  • Dowiesz się, czego nie należy delegować
    Poznasz etapy delegowania
  • Dowiesz się, jakie narzędzia można zastosować do monitorowania i rozliczania zadań
  • Poznasz pułapki delegowania

 

Narzędzia:

  • 6 poziomów delegowania Harveya Shermana
  • Matryca delegowania
  • 4 etapy rozwoju pracownika Kena Blancharda
  • Potencjometr delegowania
  • Mapa priorytetów

Umiejętność przekazywania konstruktywnej informacji zwrotnej jest sztuką. Może właśnie dlatego niektórzy menadżerowie starają się jej unikać. Tymczasem jej brak w dłuższej perspektywie prowadzi do niepewności i frustracji w zespole. W efekcie spada motywacja, a w ślad za nią wyniki. Umiejętnie przekazywany feedback pozwala na rozwój pracowników, wzrost zaangażowania i wpływa na lepsze efekty pracy zespołu.

Zakres tematyczny:

  • Co jest potrzebne, aby umiejętnie dawać feedback
  • Korzyści dla menadżera i pracowników z zarządzania w oparciu o feedback
  • Jak pracować z pracownikami, którzy boją się feedbacku
  • Narzędzia do udzielania informacji zwrotnej
    Na czym polega
  • feedforward

 

Korzyści:

  • Dowiesz się, czym jest informacja zwrotna
  • Popracujesz nad korzyściami ze stosowania feedbacku
  • Poznasz zalety informacji zwrotnej
  • Przećwiczysz udzielanie feedbacku
  • Dowiesz się, jak jest odbierana informacja zwrotna
  • Poznasz zasady udzielania feedbacku
  • Poznasz 3 narzędzia informacji zwrotnej
  • Dowiesz się, jakie wpadki zdarzają się w feedbacku
  • Dowiesz się, na czym polega feedforward

 

Narzędzia:

  • Metoda Kaizen
  • Zasady udzielania informacji zwrotnej
  • FUKO
  • GOLD
  • CONNECT
  • 5 kroków feedforward

Otoczenie jest coraz mniej stabilne, a przyszłość coraz bardziej nieprzewidywalna. Coraz częściej również w środowisku zawodowym do głosu dochodzą emocje i niepewność. Umiejętność prowadzenia z pracownikami trudnych rozmów staje się coraz bardziej istotna. Tymczasem na początku drogi menadżera, a nawet na kolejnych jej etapach nie zawsze potrafimy przekazywać informacje i komunikować się w taki sposób, aby wpływać na postawy pracowników, umiejętnie dawać im wsparcie, aby zwiększać ich potencjał i zaangażowanie.

Zakres tematyczny:

  • Doświadczenie trudnej rozmowy
  • Przyczyny, dla których rozmowy są trudne
  • Nurt Nonviolent Communication
  • Postawy, jakie ludzie przyjmują w trudnych rozmowach
  • Zastosowanie Komunikatu JA
  • Błędy poznawcze
  • Aktywne słuchanie

Korzyści:

  • Przyjrzysz się swojej postawie w trudnych rozmowach
  • Popracujesz nad czynnikami, które sprawiają, że rozmowa jest trudna
  • Poznasz zasady Nonviolent Communication
  • Poznasz i przećwiczysz analizę transakcyjną
  • Dowiesz się, na czym polega metoda Komunikat JA
  • Doświadczysz i poznasz błędy poznawcze
  • Dowiesz się, na czym polega aktywne słuchanie i dlaczego jest ważne

Narzędzia:

  • Nonviolent Communication
  • Analiza transakcyjna
  • Komunikat JA
  • 7 błędów poznawczych

O sukcesie firmy, jej wynikach biznesowych decydują ludzie. Ich praca jest wynikiem poziomu zaangażowania. A ten zależy od sprawności menadżera. Dobrze funkcjonujący, sprawny zespół nie bierze się znikąd. Uruchomienie synergii w zespole, współpracy, proaktywności i kreatywności jest skutkiem działań menadżera i jego umiejętności budowania zaangażowania. Nie jest to proste zadanie. Potrzebna jest do tego świadomość określonych rozwiązań, metod i ich zastosowania.

Zakres tematyczny:

  • Czynniki motywujące zespół do działania
  • Lista motywatorów i jak je uruchamiać
  • Budowanie zaufania jako baza dla zaangażowania pracowników
  • Działania zwiększające poziom zaufania w zespole
  • Empatyczne zarządzanie

Korzyści:

  • Poznasz czynniki wpływające na spadek motywacji
  • Popracujesz nad listą wartości zawodowych
  • Poznasz zasady działania Self Determination Theory
  • Dowiesz się, co pobudza ludzi do działania
  • Poznasz kluczowe obszary motywowania w sytuacji kryzysowej
  • Dowiesz się, jak działa model budowania zaufania K.Blancharda
  • Sprawdzisz poziom zaufania w swoim zespole
  • Dowiesz się, na czym polega empatyczne zarządzanie, jak je wzmacniać i z jakimi dylematami należy się liczyć

Narzędzia:

  • Model SDT
  • 3 filary pobudzające do działania B.J.Fogga
  • ABCD Trust Model™ K.Blancharda
  • Test badający poziom zaufania w zespole
  • Istota empatii w zarządzaniu
  • Metoda 5 C

Indywidualna praktyka - prace wdrożeniowe

Po każdym z sześciu warsztatów uczestnik otrzymuje zadanie, które ma na celu praktyczne zastosowanie rozwijanych kompetencji, metod i narzędzi w realnym środowisku zawodowym.
Zadania wymagają średnio zaangażowania 1,5 h czasu (każde z sześciu).
Dzięki zadaniom wdrożeniowym uczestnicy w znacząco większym stopniu utrwalają nabytą wiedzę, jak również mają możliwość skonsultowania rezultatów i doświadczeń z trenerami oraz pozostałymi uczestnikami Akademii.

Akademie Menadżera Zmiany Poprowadzi

Katarzyna Łuka

Trener Biznesu, Mentor, Coach akredytowany ICF z certyfikacją PCC. Ekspert w zakresie komunikacji

Wybierz grupę i zapisz się na akademię

Masz możliwość zapłacić całość za szkolenie lub zarezerwować miejsce.

Koszt rezerwacji miejsca to 300 zł brutto. Resztę dopłacasz maksymalnie dzień przed rozpoczęciem

Chcesz kupić więcej niż 1 bilety? Po dodaniu do koszyka zwiększ liczbę miejsc